Matkailun yritysryhmähanke
Lomaseutu #365 -yritysryhmähankkeen tavoitteena on lisätä yritysryhmään osallistuvien matkailuyritysten myyntiä suunnitelmallisilla ja tarkasti valittuihin kohderyhmiin kohdennetuilla toimenpiteillä kotimaassa sekä Baltian maissa. Samalla nostetaan Pohjoisen Keski-Suomen näkyvyyttä ja houkuttelevuutta matkakohteena. Yritysryhmään osallistuvien yritysten tärkeinä kohderyhminä ovat vapaa-ajan matkailijat sekä ryhmäasiakkaat.
Yritysryhmän tavoitteena on muodostaa yhteisiä palvelukokonaisuuksia, joista matkailija voi valita mieleisensä tuotteet ja palvelut. Yritysryhmähankkeessa tehdyn tuotteistamisen tuloksena syntyy erityisesti vapaa-ajan matkailijoille suunnattuja matkailutuotteita. Kiinnostavia tuotteita voidaan myydä matkanjärjestäjien ja incoming-toimistojen välityksellä. Hankkeessa ovat mukana kymmenen matkailu- ja majoitusalan yritystä pääosin Witas-alueelta.
Hanke toteutettiin 1.1.2018-31.12.2019, projektipäällikkönä toimi Jasmine Sepponen ja asiantuntijakonsulttina Jouni Ortju. Yritysryhmähankkeen hallinnoijana toimi Kehittämisyhtiö Witas Oy ja rahoittajana Keski-Suomen ELY-keskus Euroopan maaseuturahastosta.