Finnbeing
Lisää kilpailukykyä ja kannattavuutta hyvinvointi- ja matkailualan palveluihin!
Finnbeing-hankkeen tavoitteina oli:
- Parantaa ja yhtenäistää hyvinvointipalvelujen laatua sekä vahvistaa hyvinvointialan yritysten laatu- ja kehittämisosaamista
- Parantaa hyvinvointialan kilpailukykyä, tuottavuutta ja kannattavuutta
- Vahvistaa hyvinvointialan palvelutarjontaa uusilla palvelukonsepteilla
- Nostaa alueen ja hyvinvointialan yritysten näkyvyyttä
- Luoda toimintatapoja ja malleja hyvinvointialan kehittämiseen sekä jalkauttaa jo kehitettyjä hyviä käytäntöjä
Hankkeen tulokset:Finnbeing toimi kolmen maakunnan ja 16 kunnan alueella. Hankkeen kohderyhmänä olivat Pohjoisen Keski-Suomen sekä osin myös Pohjanmaan ja Pohjois-Pohjanmaan (Metsäpeuranmaa, Kaustinen) alueella toimivat hyvinvointi- ja matkailualan toimijat. Hankkeeseen sitoutui 27 yritystä, joista 15 osallistui aktiivisesti hankkeen toimenpiteisiin koko toiminta-ajan. Hankkeen rahoittajana toimi kokonaisuudessaan Keski-Suomen ELY-keskus EU:n Manner-Suomen maaseudun kehittämisohjelmasta. Hankkeen toiminta-aika oli 1.4.2012-31.12.2014. Hankkeen projektipäällikkönä toimi Sirkka Paananen ja asiantuntijana Reijo Himanen.
Hankkeen tulokset:
- Mystery shopping -työkalut
- Kehittämisen vuosikello, prosessikuvausmallit, sidosryhmäanalyysi-työkalu, asiakkuuden elinkaarimalli
- Blueprint-tuotesuunnittelumalli
- Pullonkaula-analyysit, toimialakohtaiset kehittämissuunnitelmat, benchmarking-raportit
- Yrityksissä käynnistetyt kehittämistoimet ja löydettyjen parhaiden käytäntöjen pilotoinnit
- Finnbeing - Suomalaista Hyvinvointia Luonnosta –kuvaesitys
- Finnbeing-toimintakulttuuri –käsikirja ja jatkuvan parantamisen työkalupakki
- Tuotekorttikone
Tuotetut materiaalit jaettaviksi ja hyödynnettäviksi
- Hankkeen työkalut ja tulokset Google Drivessa (Finnbeing-hakemisto)
- Maineviestin kuvaesitykset YouTubessa (Finnbeing Village)
- Hankkeen sivut (www.finnbeing.fi)